Monday, April 24, 2006

Arah

Ya Allah

arah aku dalam kasih sayangMu

Ya Allah

arah aku lurus kiblatMu

Ya Allah arah aku sujud padaMu


sekerdil aku, tidak mampu menolak dugaan
segagah aku tidak mampu mengubah ketetapan
aku tidak punya kuasa
kecuali Dia memberinya

Tuhan
arahku ini, penuh ujian
redhakanlah hatiku menerimanya
sabarkan amarahku pada saat Engkau menimpanya

Tuhan
ampunkan aku
buat kesekian kalinya


- hari ni Opahwe meninggal dunia...semoga Allah limpahkan keampunan buatnya dan kematian itu sesuatu yang pasti..tiada siapa dapat menolaknya...

rindu pada Opah dan Tok yang telah lama pergi..semoga dapat aku ziarah tok di Baqi' nanti..
rindu pada Mak dan Abah walaupun mereka berada disisiku kini
rindu pada Ati, Ammar, Imah, Azim dan Adib...semoga kalian sejahtera hendaknya..
rindu pada seseorang yang telah lama tiada...dah minta izin pada bondanya untuk buat umrah untuk dia...semoga hadiah itu dapat melerai segala kesilapanaku padanya semasa hayatnya...

No comments: